ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ SOS !!!!

ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ SOS

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΟΜΑΡΧΗ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ»

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ  2003

Ο νέος Νομάρχης Πειραιά κ. Γιάννης Μίχας ανέλαβε το τιμόνι μιας περιοχής που έχει χάσει πολλές ευκαιρίες και όπως δηλώνει, «περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν, αρκεί να δούμε τις ευκαιρίες και να τις αξιοποιήσουμε. Αυτό που δεν υπάρχει πια είναι χρόνος για χάσιμο. Είναι η ώρα της λύσης των προβλημάτων». Με πλούσια εμπειρία στα συνδικαλιστικά καιπολιτικά δρώμενα ο κ. Μίχας δίνει απαντήσειςσε πέντε βασικά ναυτικά ερωτήματα.

 

ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΚΙΑΣ

 

«Καλό θα είναι να ευχόμαστε να μην συμβεί ατύχημα όπως αυτό του PRESTIGE στις ελληνικές θάλασσες, διότι η καταστροφή είναι ανυπολόγιστη τοσο σε οικονομικό όσο και οικολογικό επίπεδο. Αρκεί να πω οτι στη Γαλικία λόγω της ρύπανσης οι αλιευτικές δραστηριότητες και η οστρακοκαλλιέργεια παγορεύτηκαν κατά μήκος μιας ακτογραμμής που υπερβαίνει τα 900 και 800 χιλιόμετρα, αντίστοιχα, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα περισσότεροι απο 16.000 αλιείς και 5000 εργαζόμενοι στον κλάδο. Αυτές οι επιπτώσεις για να αντιμετωπιστούν ξεπερνούν τα όρια μιας νομαρχίας ή ακόμα και ενός κράτους. Έτσι, το μείζον ζήτημα, πλέον, είναι να επιταχυνθεί η διαδικασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που καθορίστηκαν στο τελευταίο Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλίας, ώστα να προστατευτούν οι ευρωπαϊκές ακτές απο ανάλογα καταστροφικά ατυχήματα».

 

 

ΣΧΕΔΙΟ «ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ S.O.S»

 

«Εμείς δεν αρκούμαστε σ'αυτά. Γνωρίζουμε οτι το ΥΕΝ έχει ένα εξαιρετικά αξιόλογο σχέδιοαντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης, αλλά θεωρούμε οτι η προστασία του Σαρωνικού είναι υπόθεση όλων μας. Γι' αυτό, σας λέω για πρώτη φορά, οτι καταρτίζουμε ένα μακρόπνοο, ολοκληρωμένο πρόγραμμα με την κωδική ονομασία ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ  SOS, στο πλαίσιο του οποίου θα δημιουργήσουμε ένα σύστημα καθαρισμού και προστασίας των ακτών, για το οποίο θα δώσουμε, πολύ σύντομα, συγκεκριμένα στοιχεία». (???)

 

ΤΑ «ΟΠΛΑ» ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

«Η επικείμενη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ’πω Ανατολής και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004. Η Νομαρχία Πειραιά μπορεί να παίξει τον ρόλο της και στις δυο περιπτώσεις, για να διασφαλιστούν οφέλη για την περιοχή».

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑ

 

«Η κυβέρνηση έχει εκπονήσει, για πτώτη φορά, εθνική λιμενική πολιτική, που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των λιμανιώ, ιδιαίτερα του Πειραιά, ώστε αξιοποιώντας το πλεονέκτημα της γεωγραφικής θέσης της χώρας, να επωφεληθούν τόσο απο την πλευρά της ναυτιλιακής όσο και της εμπορευματικής κίνησης. Με αυτή την εξέλιξη συνδέεται ο ρόλος που καλείται να παίξει η νομαρχία. Παράλληλα με τον σχεδιασμό που θα υλοποιηθεί για το λιμάνι, εμείς έχουμε χρέος να εκπονήσουμε το δικό μας σχέδιο για την υλοποίηση χερσαίων υποδομών, ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για την προσέλκυση ναυτιλιακών και άλλων συμπληρωματικών επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή».

 

 

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ

 

«Το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοϊας είναι εξαιρετικά σημαντικό, διότι προωθεί την ελέυθερη λειτουργία της αγοράς, διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, το δημόσιο συμφέρον. Αυτό αποτελεί κατάκτηση, διότι αφενός συμβαδίζει πλήρως με το πνέυμα της Ε.Ε όπως αποτυπώνεται στη Λευκή Βίβλο για τις μεταφορές και σε μια σειρά οδηγιών και εγγράφων, αφετέρου κατοχυρώνει τη συνοχή του ελλαδικού χώρου και την ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας. Γενικά, πιστεύω οτι όσοι προσπαθούν να κάνουν κριτική σ'αυτό τον νόμο, λέγοντας οτι δεν προωθεί την πλήρη απελευθέρωση, είτε αγνοούν τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας με το μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα είτε απλώς εξυπηρετούν συμφέροντα εις βάρος των πολιτών, των κατοίκων των νησιών και γενικότερα τουκοινωνικού συνόλου. Με αυτό το σκεπτικό θεωρώ οτι οι όποιες αλλαγές γίνουν στον νόμο πρέπει όχι μόνο να μην αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του, αλλά να ενισχύουν την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφ'εροντος, τους κανόνες ασφαλείας πλοίου και επιβαινόντων και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Στο διάλογο που έχει αρχίσει η νομαρχία Πειραιά θα επιδιώξει να έχει λόγο, διότι όπως είναι γνωστό υπάγονται σ'εμάς διοικητικά όλα τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Οι όποιες παρεμβάσεις γίνουν στον νόμο θα πρέπει να κατοχυρώνουν οτι οι νησιώτες θα ταξιδεύουν με ασφαλή πλοία και με εισιτήρια σε λογικές τιμές».

 

ΘΑ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΕΣΕΩΝ;

 

«Αυτή είναι μια ερώτηση που μάλλον θα πρέπει να την απευθύνετε στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γιατί εκείνος, με επαναλαμβανόμενες δηλώσεις του, υιοθετεί τέτοιες «λύσεις» επιχειρώντας την ίδια στιγμή να τις χρεώσει στην κυβέρνηση... Η πραγματικότητα είναι οτι το ΠΑΣΟΚ έχει ξεκαθαρίσει οτι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε καμία μείωση των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοϊα. Μάλιστα, το ΥΕΝ έχει ανακοινώσει οτι θα προασπίσει τις θέσεις των ελλήνων ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά επιβατιγά και στα κρουαζιερόπλοια και στα ευρωπαϊκά όργανα. Η ίδια πολιτική προάσπισης των θέσεων εργασία των Ελλήνων ναυτεργατών θα συνεχίσει να ακολουθείται και στα ποντοπόρα πλοία, για τα οποία μάλιστα, για να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει καμιά τέτοια εξέλιξη, έλαβε άλλα μέτρα με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, όπως η μείωση της φορολογίας. Τα αποτελέσματα είναι ορατά, αρκεί να δείτε την επιστροφή πλοίων στην ελληνική σημαία. Αντίθετα ο κ. Καραμανλής τουλάχιστον δυο φορές μέχρι τώρα έχει πει ότι « χρειάζεται ένα νέο σύγχρονο νηολόγιο», το οποίο «θα συμβάλει στη μείωση της διαφοράς του λειτουργικού κόστους των υπο ελληνική σημαία πλοίων με τις σημαίες ανοικτού νηολογίου»! Είναι προφανές ποιός θέλει να μειώσει τα πληρώματα, μετατρέποντας σε «σημαία ευκαιρίας» την ελληνική σημαία, γι'αυτό και σας ζήτησα να υποβάλεται αλλού το ερώτημά σας, μήπως πάρουμε και μια ευθεία απάντηση»...    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου